Vi designar trycksaker

som inspirerar, informerar och skapar handling

Läs mer om foldrar, broschyrer, rollups,

hsop.se

Uppsalas vänligaste reklambyrå

Vi hjälper dig nå dina nya affärsmål via varumärkesplattform, kommunikations- och designkoncept. Vi tar fram resultatskapande webbsidor, annonskampanjer, broschyrer, filmer för tv & webb, er grafiska profil inkl. framtagandet av er logotyp och kontorstrycksaker som visitkort och brevpapper, årsredovisningar, foldrar och broschyrer. Vi är er partner i allt från snabba lösningar till ett bollplank i strategiska kommunikativa frågeställningar. Välkommen till den vänligaste reklambyrån i Uppsala.

Trycksaker som ger resultat

Även om de digitala medierna vinner i position och betydelse alltmer, så hänger trycksaker i högsta grad med i utvecklingen. Möjligheterna att skapa spännande och slagfärdiga resultat med tryck på främst olika former av papper, men också material som plast, textilier och glas, gör att ditt företag har mycket att vinna på att välja rätt.

Trycksaker som häften och foldrar har också fördelen att de kan ligga framme på bordet och läsas av fler, medan webbsidan ju kräver ett mer aktivt agerande för att ta till sig informationen. Vi hjälper dig med grafisk form, pappersval och format.


“För oss som liten butik och spa, med en begränsad marknadsbudget, har Hasselgren, Selberg & Partners kostnadseffektiva lösningar hjälpt oss nå ut till våra kunder och ökat våra resultat.

Informativa broschyrer om våra behandlingar och t.ex. kvittofickor, är detaljer som är uppskattade av våra kunder och får dom att känna att vi ger det där 'lilla  extra'. ”

Ulrika H Andersson

Delägare, Black Creek 23

Billigt tryck!

Behöver du ett tryckeri?
Nu kan du beställa trycksaker till fantastiska priser direkt i vår webbshop!

Vad sägs om en Roll-up för ynka 573 kr? Eller 1000 st visitkort för 342 bagis?

Välj antal och format och beräkna pris direkt i webbshoppen!

Och du, behöver du hjälp med formgivningen finns vi självfallet till hands!

Se mer här:

tryckshop.hsop.se

Egentligen kan trycksaker vara nästan vad som helst. Materialet man trycker på, formatet, vilken tryckmetod, efterbehandling – allt detta är saker som påverkar. Utgångspunkten är dock densamma som i all reklam och annan form av kommunikation: syfte och mål.

Vi hjälper er med svaren på följande frågor:

Vad ska vi säga?

Vad är det för information du vill sprida, vad är syftet?

Till vem ska vi säga det?

Vilka är era primära målgrupper och vad behöver/vill de veta. Vad bör finnas med i trycksaken för att uppfylla målgruppens informationsbehov?

Vad ska det leda till för reaktion?

Vill du ha hjälp med era trycksaker?

Hör av dig!

Fredrik Hasselgren, ägare, VD, CD, creative director, marknadstrategi, reklam, reklambyrå

Vad vill ni uppnå med informationen, vad ska målgruppen göra? Vad är målet?

Fredrik Hasselgren

E-mail: fredrik.hasselgren@hsop.se

Tel. direkt: 076-1972 500

Om vi utgår från svaren på dessa frågor och har en bra idé kan vi med de olika verktyg vi har, från text och bild, material, format till tryckmetoder, skapa en helhet som säger mottagaren exakt det vi önskar. Eller åtminstone attraherar så många som möjligt av personerna i den grupp vi försöker kommunicera med.

Andra saker som är viktiga att tänka på är:

Hur / i vilket sammanhang ska trycksaken spridas?

Ska den bara finnas tillgänglig t.ex. på ett kontor, eller ska den delas ut i samband med ett informationsmöte eller ska den kanske gå som direktutskick (DR)? Detta kan påverka val av format, papper, efterbehandling etc.

Vilken typ av trycksak är bäst lämpad för att nå målet?

Vilken budget finns för tryck- och materialkostnader, ska trycksaken vara avancerat formgiven eller räcker det med en enklare variant, kanske en som går att skriva ut på egen skrivare?

Behövs något extra?

Ibland kan man behöva/vilja tillföra något extra för att förstärka sitt budskap, något som förädlar, skapar mervärde, väcker uppmärksamhet, manar till handling... det är detaljerna som gör det! Det kan vara genom avancerad formgivning, val av speciellt papper, foliering, prägling, stansning etc.

Kanske ett julutskick som doftar pepparkaka? Eller kanske ska trycksaken vara formad (och fylld med) som en fröpåse till våren?

Några olika typer av trycksaker

Broschyrer: flyers, foldrar och häften

En broschyr kan innebära flera saker (kärt barn har många namn).

Den enklaste formen är lösblad/flygblad/flyers - Ett enskilt ark med tryck på ena sidan eller på båda sidorna.

Därefter kommer foldern - ett ark som är vikt en eller flera gånger.

Och slutligen har vi häftet, vilket består av flera ark som viks i mitten och binds samman, vanligtvis i ryggen, antingen genom klamring eller limbindning.

Vi agerar gärna bollplank för hur du får ditt företag att synas på bästa sätt.

Årsredovisning som stärker ert varumärke

Att man gör en viss sorts trycksak behöver inte betyda att den måste se ut som alla andra. Ofta ser man årsredovisningar som stora, tunga, traditionella redovisningar av finansiella poster som bara ett fåtal läser.

Så behöver det inte vara. Se den istället som ett verktyg för att presentera er verksamhet och era visioner till såväl investerare som kunder och egen personal.

Genom att ändra synsättet man har över vad en årsredovisning är så kan resultatet istället bli ett kraftfullt kommunikationsmedium som väcker intresse och blir läst av betydligt fler.

» Om årsredovisningar kan du läsa mer här

Direktutskick

Direktreklam (DR) är precis som ordet säger reklam riktad direkt mot en viss målgrupp. Direktreklam kan vara adresserad och därigenom mycket selektiv och har i jämförelse med andra medier en stor fördel. Det går att via olika företag köpa adresser till just den kategori människor man vill nå t ex villaägare, åldersgrupper, yrkesgrupper, inkomstskikt, en särskild utbildning.

Oadresserad direktreklam är dock vanligast. Främst är det olika slags butiker som sänder ut DR, många gånger varje vecka.

Direktreklamen är inte heller begränsad till att bestå av ett annonsblad, ett flygblad eller en broschyr. Utskicket kan även innehålla ett varuprov, en klisterdekal eller något annat som kan läggas i ett brev eller paket.

Viktiga saker att tänka på är hur trycksaken ska förpackas, storleken, vikten och hur den ska distribueras.

Vi kan även hjälpa er med allt från inköp av adresser till paketering och distribution.

Brevpapper, visitkort och kuvert för Marma Gård.

» Klicka här för att se fler exempel i vår portfolio.

Storformat

Kontorstryck

Låt oss träffas!

Rätt brevpapper, kuvert, korrespondenskort, visitkort ger ett förtroendeingivande intryck och är viktiga för ditt företags varumärke. Genom att t.ex. förtrycka era brevpapper hos ett tryckeri och sedan använda dessa i er skrivare kvalitetssäkrar ni er grafiska identitet och sparar dessutom färg i kontorsskrivaren då ni bara behöver använda färg till textinformationen.

» Läs gärna mer om grafiska profiler här

Ibland har storleken betydelse. Framförallt i skyltningar och på mässor där du vill att ditt budskap ska ta för sig ordenligt. Där är storformat, exempelvis roll-ups, ett ovärderligt hjälpmedel.

Storformat har en mängd användningsområden affischer, skyltar, ljuslådebilder, butiksvepor, flaggor, banderoller, trottoarpratare och reaskyltar. Det finns en mängd olika material som är möjliga att trycka på t.ex. plexiglas/akryl, plåt, MDF, plywood eller era köksluckor. Bara kreativiteten sätter gränserna.

Att designa/skapa affischer eller posters är ett roligt och spännande uppdrag som ger en utmaning. Den behöver vara enkel nog att uppfattas på håll, komplex nog att skapa intresse och innehållsrik nog för att förmedla allt man vill ha sagt. Man ska också tänka på att affischen gärna skall gå att tyda på håll. Affischen behöver även anpassas efter var den ska placeras. Beroende på var du tänkt sätta upp din affisch ställs olika krav på innehållet. Behöver du locka in folk på håll eller visa en riktning på långt avstånd? Eller ska den sitta på en plats där folk kommer nära och har tid att stå och läsa och därmed kan innehålla utförligare information.

Utformningen bör vara anpassad till omgivningen och därför kan man behöva flera varianter för samma evenemang på olika platser. För att komma ihåg ett budskap måste människor nås av det flera gånger och därför kan det vara bra att komplettera med mindre varianter av affischen och att dela ut flyers.

Affischer

gratis tips

om marknadsföring!

Du kan närsomhelst avbryta din prenumeration och vi sänder aldrig några adressuppgifter till annan part.











Kontakta oss!

LÅT OSS TRÄFFAS

Telefon 018132500

018-13 25 00

Ring mig!

Fredrik Hasselgren

E-mail: fredrik.hasselgren@hsop.se

Tel. direkt: 076-1972 500

Submitting Form...

The server encountered an error.

Form received.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få gratis tips om marknadsföring