Webbdesign som ger resultat.

Vi skapar webbsidor som ger affärsnytta för dig och mening för dina besökare

Läs mer om
webbsidor och webbshoppar

Affärsnytta för dig och mening för din kund - det är vad din webbsida ska resultera i.

Att den sedan ska fungera i mobiler, läsplattor och den stationära datorn är självklart.

Det första du bör göra när du planerar din nya webbsida är att gå igenom dess syfte och mål: Vad ska den resultera i? Ska dina besökare kontakta dig? Ska de köpa en tjänst du erbjuder? Kanske en produkt direkt på webbplatsen eller i en butik? Vill du få ut information - vad vill du då sedan att besökaren ska göra när denna tillskansat sig informationen? Detta syfte och mål bör vara mätbart.

Vi hjälper dig att få resultat på webben. Välkommen till din reklambyrå!

Hör av dig!


"Vår nya webbsida är plattformen i vår marknadsföring. Vi har fått nya kunder och ökat kännedomen om oss markant!"

 

Örjan Andersson
Delägare, Aregab

Fredrik Hasselgren, ägare, VD, CD, creative director, marknadstrategi, reklam, reklambyrå

Webbdesign som ger mening för din kund

När du satt ditt mål är det dags att vända det från ett avsändarperspektiv till vad kunden efterfrågar. Det är nu arbetet med budskap och innehållet börjar. Vi ställer oss frågan "Är det detta dina besökare verkligen vill ha?". Är svaret nej måste vi tillsammans med er välja en annan väg. Fokus måste i första hand alltid vara att möta mottagarens behov.

Ofta vill man berätta om vilken fantastisk produkt eller tjänst man erbjuder. Ok, men var är läsaren? Vi på HSOP försöker istället svara på läsarens enkla fråga: Vad får jag? Vilket av läsarens problem kan din produkt eller tjänst lösa?

Fredrik Hasselgren

E-mail: fredrik.hasselgren@hsop.se

Tel. direkt: 076-1972 500

Innehållet ÄR viktigare än tekniken

"Skapa webbsidor enkelt!" "Skapa webbsidor billigt!" "Gratis webbsida!". Internet är fyllt av fantastiska erbjudanden om billiga och t.o.m. gratis webblösningar, vilka kan vara nog så bra rent tekniskt - men alltför många glömmer bort kärnan: Vad ska kommuniceras?

Självklart ska din webbsida fungera i mobiler, läsplattor och stationära datorer. Den får gärna vara lätt att uppdatera - men viktigast är trots allt innehållet och hur det presenteras. Det spelar ingen roll hur fin din megafon är om du inte vet vad du ska säga i den.

Det är det här som är vårt jobb; att ta fram vad som ska kommuniceras och sedan presentera det på rätt sätt. Ett sätt som ger dig resultat.

Tillsammans skapar vi affärsnytta för dig och mening för din kund.

 

Välkommen till oss!

Fredrik och Robert

Sökmotoroptimering (SEO)

– skapa nya affärer och stärk ditt varumärke på Sveriges i särklass största marknadsplats, Google!

För många av våra kunder handlar sökmotoroptimering om att skapa nya affärer men det kan även vara en effektiv satsning när man vill stärka sitt varumärke. Vi hjälper dig finna de sökord dina kunder använder och optimerar din webbplats för att klättra högre på sökmotorernas rankinglistor.

Vad är då SEO? Sökmotoroptimering (SEO) är ett samlingsnamn för olika metoder för att få en viss hemsida / webbsajt  eller webbshop att komma på bra placeringar i sökmotorresultatet för ett visst sökbegrepp.

1. Innehåll - intressant och relevant

Det allra viktigaste är att webbsajten skall ha ett för besökarna intressant innehåll, Content Is King.

Innehållet skriver du givetvis i första hand för besökaren men med beaktande även av de rekommendationer Google har för att lättare kunna förstå och tolka innehållet. En webbsajt bör också vara levande dvs. att så ofta som möjligt att innehållet ändras, tillkommer nytt innehåll, nya sidor osv. En sajt med för lite text upplevs som ointressant av Google och troligen också av besökarna.

2. Val av relevanta sökord

Det räcker inte att man väljer sökord som man själv "tror" att det söks på, vilket kan visa sig vara helt fel. Att välja ett sökord där det kanske är alldeles för hård konkurrens kan ge sämre resultat än att optimera för några sökord med mindre konkurrens men där man kan nå topplaceringar. Vi hjälper dig ta reda på vilka sökord du skall satsa på.

3.  Optimering av hemsidan - On Page

Vi hjälper dig med sökmotoroptimering On Page, vilket går ut på att göra förändringar på webbsidan och webbplatsen så att den följer sökmotorernas rekommendationer så bra som möjligt och därmed når bättre resultat i träfflistorna vilket i sin tur leder till det du vill: får mer besökare och fler kunder.

 

Dina kunder och besökare
finns i mobilen

hsop.se

Uppsalas vänligaste reklambyrå

Vi hjälper dig nå dina nya affärsmål via varumärkesplattform, kommunikations- och designkoncept. Vi tar fram resultatskapande webbsidor, annonskampanjer, broschyrer, filmer för tv & webb, er grafiska profil inkl. framtagandet av er logotyp och kontorstrycksaker som visitkort och brevpapper, årsredovisningar, foldrar och broschyrer. Vi är er partner i allt från snabba lösningar till ett bollplank i strategiska kommunikativa frågeställningar. Välkommen till den vänligaste reklambyrån i Uppsala.

Gör din hemsida lika mobil som dina kunder

webbdesign, webbyrå

Det talas mycket om responsiva respektive mobilspecifika webbsidor och vilket av det ena eller andra som är bäst. Svaret är egentligen att det beror på (vi går igenom dessa mer nedan). Vad som dock är ett faktum är att mobilsurfarna ställer nya krav på din hemsida. De vill ha tillgång till snabb och lättillgänglig information. De agerar snabbt och är köpstarkare kunder än ”vanliga” surfare. Utan en mobilspecifik eller responsiv hemsida riskerar du att stöta bort denna växande kundgrupp.

En traditionell hemsida blir svårnavigerad och krånglig i en mobil. Även om din hemsida ser bra ut i en dator så gör den sällan det i en mobiltelefon, snarare tvärtom. Vissa hemsidor fungerar överhuvudtaget inte i en smartphone, något som naturligtvis skapar irritation hos de mobila surfarna som ofta vill ha information direkt.

50%

av lokala sökningar på Google sker från mobila enheter.

80%

av mobilsurfarna söker information på nätet inför ett besök i en fysisk butik.

47%

av de som är online med mobilen söker efter adresser, kartor och kontaktuppgifter.

Responsiv eller mobilspecifik

Responsiv eller Mobilspecifik webbdesign

Vilken teknik man beslutar sig för, responsiv eller mobilspecifik, ger olika fördelar.

Med den responsiva har du EN hemsida där innehållet anpassas efter den enhet (t.ex dator, läsplatta eller mobiltelefon) besökare använder.

Med den mobilspecifika har man i praktiken TVÅ hemsidor vilken känner av om t.ex besökaren surfar med en mobiltelefon och då visar den sidan. Den mobilspecifika hemsidan existerar alltså parallellt med standardsidan. Laddningstiderna i en mobilspecifik hemsida är mycket kortare än en traditionell eller responsiv hemsida.

En fördel med en responsiv webbdesignlösning är att du bara behöver uppdatera ditt innehåll en gång, emedan du på den mobilspecifika måste uppdatera på två platser (eller ha ett WCM-verktyg som gör det åt dig).

En nackdel med den responsiva är att det är en kompromisslösning när det kommer till webbdesign. Det är svårt att göra både den optimala datorsajten och den optimala mobilsajten med responsiv design. Med responsiv får du något som funkar bra för alla skärmar men sannolikt inte 100% optimalt för någon skärmstorlek.

Vilket ska du välja av mobilspecifik kontra responsiv hemsida?

En grundregel: Om du kommer göra mycket uppdateringar rekommenderar vi en responsiv designlösning för att hålla nere tid  och kostnad för administration etc., men om du inte kommer göra så mycket uppdateringar föreslår vi starkt en mobilspecifika designlösning som ger dig full kontroll över hur ditt budskap presenteras.

Tillsammans skapar vi affärsnytta för dig och mening för din kund.

 

Välkommen till oss!

Fredrik och Robert

Låt oss träffas!

gratis tips

om marknadsföring!

Du kan närsomhelst avbryta din prenumeration och vi sänder aldrig några adressuppgifter till annan part.











Kontakta oss!

LÅT OSS TRÄFFAS

Telefon 018132500

018-13 25 00

Ring mig!

Fredrik Hasselgren

E-mail: fredrik.hasselgren@hsop.se

Tel. direkt: 076-1972 500

Submitting Form...

The server encountered an error.

Form received.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få gratis tips om marknadsföring