Landa dina besökare på rätt plats!

Öka konverteringen från era annonser och reklamkampanjer.

Läs mer om
hur ni kan öka antalet kunder från er annonsering

Låt oss träffas!

Mätning och uppföljning

Genom att hänvisa till en unik webbadress på ditt tryckmaterial eller i din kampanj kan du läsa av nyttig statistik och och se vilken typ av reklam som fungerar för dina kampanjer. Se vilka reklamkanaler som genererar flest besök på din kampanjsida samtidigt som du kan visa precis det kunden eftersöker.

Genom att lägga din kampanjsida på en egen adress, en underdomän eller helt egen domän, väljer du själv om kampanjen skall vara synlig för alla eller bara för de som nås av din kampanj. Det gör det lättare att rikta kampanjer till specifika målgrupper. Du får även större  möjligheter att följa upp dina kostnader för reklam och annonser.

Fler prenumeranter till era nyhetsbrev

En Squeeze page är en särskild typ av landningssida, vars enda syfte är att få besökaren att anmäla sin e-postadress och ge dig tillstånd att hålla kontakten via e-post. Denna typ av landningssida brukar innehålla ett lockande erbjudande om varför man ska lämna sin e-postadress – vad man får i utbyte.

Därefter kan man starta regelbundna och mer eller mindre automatiserade e-postutskick, som syftar till att ta besökaren vidare till nästa steg i säljprocessen.

Fokuserade kampanjsidor

Kampanjsidor är ett bra sätt att visa ditt budskap, din information eller din produkt oavsett om du har som målsättning att sälja, informera eller presentera. En helt separat kampanjsida, med eget domännamn och eget utseende, kan var en bra lösning om ni vill sätta särskilt fokus på en viss fråga eller förmedla ett budskap på ett friare sätt än vad er ordinarie webbplats tillåter. Givetvis kan, och kanske bör du ha en kampanjsida som följer din vanliga grafiska företagsprofil men en helt separat sida som kan utesluta all den informationen som kunden inte är intresserad av ger ofta en högre och bredare konverteringsgrad.

Man kan också bygga in virala element, att få besökarna på kampanjsajten att involvera sina vänner eller kollegor, vilket även kan vara ett bra sätt att vitalisera sitt varumärke, eller attrahera en ny målgrupp som inte skulle tilltalas av den vanliga webbplatsen.

Andra fördelar är att du kan ha mer och tydligare information för ditt ämne, du kan erbjuda speciella rabatter och du ökar konverteringen.

Öka antalet kunder ni får från er annonsering och era reklamkampanjer.

Ett enkelt sätt att effektivisera din internetmarknadsföring är att jobba aktivt med olika landningssidor. En landningssida är den sida en besökare ”landar” på, vid det första besöket på din sajt. Syftet med detta är att man kan utforma denna sida på ett sätt som passar en specifik grupp av besökare, till skillnad från den vanliga startsidan som ska vända sig till alla.

Rätt innehåll för besökaren

Högre konvertering

Lättare att rikta kampanjer

Bättre Google positioner

Större möjligheter till uppföljning

Landningssidor ersätter inte den existerande hemsidan utan de finns där parallellt för att hjälpa till/underlätta för besökaren att hitta rätt information direkt. Det mest uppenbara exemplet är att när man klickar på en annons/banner, så ska man landa på en sida som handlar om samma sak som annonsen.

Om du presenterar ett visst erbjudande eller en särskild produkt i annonsen, är det frustrerande att hamna på en generell sida och behöva leta reda på rätt information när man klickar på annonsen. Ett naturligt flöde genom köpprocessen är jätteviktigt för att inte förlora kunder i onödan.

Kontakta oss så hittar vi tid för ett möte där vi kan berätta mer om hur vi kan hjälpa er landa era besökare på rätt plats.

Låt oss ta ett samtal om hur ni kan få mer resultat av er annonsering!
Hör av dig!

Fredrik Hasselgren, ägare, VD, CD, creative director, marknadstrategi, reklam, reklambyrå

Fredrik Hasselgren

E-mail: fredrik.hasselgren@hsop.se

Tel. direkt: 018-13 25 00

Adwords & rätt innehåll

Om ni annonserar med Google Adwords är det extra viktigt att använda rätt landningssidor eftersom besökarna då redan specificerat exakt vad de är intresserade av, genom att skriva in sökordet. Detta måste reflekteras i både annonstexten och på landningssidan.

Förutom att det känns logiskt för besökaren är det även viktigt att visa Google att dina annonser och landningssidor är relevanta för besökarna.

Om besökarna blir intresserade och stannar på landningssidan så förbättras Googles bedömning av dina annonser och du får bättre positioner till lägre pris.

 

 

hsop.se

Uppsalas vänligaste reklambyrå

Vi hjälper dig nå dina nya affärsmål via varumärkesplattform, kommunikations- och designkoncept. Vi tar fram resultatskapande webbsidor, annonskampanjer, broschyrer, filmer för tv & webb, er grafiska profil inkl. framtagandet av er logotyp och kontorstrycksaker som visitkort och brevpapper, årsredovisningar, foldrar och broschyrer. Vi är er partner i allt från snabba lösningar till ett bollplank i strategiska kommunikativa frågeställningar. Välkommen till den vänligaste reklambyrån i Uppsala.

Vi vill verkligen träffa dig!

Maila mig! Jag hjälper er!

/Fredrik

Fredrik Hasselgren

E-mail: fredrik.hasselgren@hsop.se

Tel. direkt: 018-13 25 00